2024. június 16. Vasárnap
Napnyugta: 20:44
NyitólapOldaltérképLinkekElérhetőségLogin
 
 
 
 
 
      Címlap arrow AdventInfo arrow Egészségügyi hírek arrow A metamfetamin tönkre teheti az ereket
A metamfetamin tönkre teheti az ereket PDF Nyomtatás E-mail

A metamfetamin származékok (pl. Extasy) használata rendkívül népszerű a fiatalok és a középkorúak körében, igazi party drognak számít, ami feldobja a hangulatot, felgyorsít és fokozza a mámoros örömöket. A legújabb tapasztalatok azt mutatják, hogy a már ismert káros pszichés és szívhatások mellett ezek az anyagok súlyosan károsíthatják az ereket, azon belül is a verőereket.

Két fiatal nő, akik metamfetamin használtak, hirtelen beszédzavarokkal és nagyfokú gyengeséggel kezdtek el küszködni, majd a vizsgálat kimutatta, hogy a nyaki verőerük megrepedése miatt súlyos stroke-ot kaptak, melyből felgyógyultak ugyan, de maradtak maradandó károsodásaik. Mivel a metamfetaminon kívül más kockázati tényezőjük nem volt a betegségre, így csakis a szerre vezethető vissza állapotuk romlása. A jelenség maga egyébként nem ismertetlen, a kokainnal kapcsolatban ugyanerről már beszámoltak. Ezek alapján úgy tűnik, hogy az aortakárosító hatás a pszichostimuláns szerek használatának egyik súlyos következménye, ezért mindent meg kell tenni használatuk visszaszorítására. (HealthDay News 2006. december 26.)
 
< Előző   Következő >

 
 
 
AdventInfo
Hírek
Generál Konferencia hírei
Programok
Rövidhírek
Egészségügyi hírek
Joomla Toplista